Dekorsazanebartar

Dekorsazanebartar
 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Dekorsazanebartar و آدرس dekorsazanebartar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سازی خانه کاوه اثر استودیو طراحی و معماری پرگار در تهران
آرشیتکت : استودیو طراحی و معماری پرگار 

موقعیت مکانی : تهران

سال ساخت : 2013

عکس : حسین فراهانی، مهرداد عمرانی

ساختمان مسکونی کاوه، بازسازی شده خانه ای قدیمی با قدمت ۲۰ سال می باشد ، این ساختمان قبل از بازسازی دارای سه ‌طبقه شامل زیرزمین و دو طبقه مسکونی بود و در زیرزمین فضاهایی مانند انبار و استخر و در دو طبقه دیگر یک واحد دوبلکس مسکونی قرار داشت .

بیشترین معضل ساختمان در حالت قبل از بازسازی ، تاریک بودن فضا در بخش مرکزی ساختمان بود که با توجه به طول زیاد ساختمان ایجاد شده بود ، و نورگیری از شمال و جنوب کافی نبود و با وجود داشتن نورگیر مرکزی در ساختمان قبلی ، به دلیل جایگیری نامناسب فضاها ، امکان استفاده از آن وجود نداشت . 

بنابراین پلان طبقات به طور کلی تغییر کرد و از اول طراحی شد و ایده اولیه طراحی بر مبنای ایجاد فضای ارتباطی حول نورگیر مرکزی انتخاب شد که نور را به مرکز ساختمان هدایت می‌کند ، این فضای ارتباطی، علاوه بر برقراری ارتباط فضاها در طبقه همکف به عنوان قلب ساختمان، نور و رنگ را در زندگی روزمره ساکنین جاری می‌کند .

در پلان طبقه دوم ، در قسمت شمالی ساختمان با عقب‌نشینی دیوارها از حد نما تراس ،و در قسمت جنوبی یک حیاط اختصاصی و فضای نیم‌باز شکل گرفته است.

فضاهای اصلی پلان طبقه دوم در اطراف نورگیر مرکزی قرار گرفته‌اند و نورگیر در وسط حیاط مرکزی واحد می باشد ، فضای راه پله در همان جای قبلی پیش‌بینی شده و آسانسور به مجموعه اضافه شده است .

درطبقه اول فضاهایی برای فعالیت های عمومی در نظر گرفته شده است ، و در طبقه دوم اتاق خصوصی و فضاهای خدماتی مرتبط قرار گرفته اند ، طبقه سوم با پنجره سقفی یک حیاط خصوصی می باشد .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 16 مهر 1394برچسب:, ] [ 9:51 ] [ Mohsen ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



403 forbidden